onsdag den 12. september 2012

Penalhus og dims.

Jeg strikker ikke. Jeg hækler heller ikke. Men jeg syer. For det meste syer jeg i hånden, da jeg synes det er afslappende og hyggeligt. Jeg har dog også en symaskine og i denne uge har jeg syet et lille bitte penalhus foret med voksdug. Det bliver knapt så nusset som stof. Stoffet er købt hos Garn-iture på Frederiksberg. Opskriften er fra Unikarina, dog har jeg klippet den buede top af. 


Derudoer har jeg syet en "Circle Zipper Earbud Pouch" til min kæreste. Han ville gerne ha noget i hør, men jeg synes det er lidt svært at sy noget til en mand...  Ikke fordi jeg ikke gerne vil, men for det meste syer jeg tæpper, tasker, babytøj etc, så det var lidt uden for mit område at sy noget mandigt. :)
Opskriften har jeg herfra. Hørstoffet er igen købt hos Garn-iture, mens foret er lagenlærred fra Stof2000.


/ Emma

8 kommentarer:

  1. Hvor er de fine! Og sikke en dejligt udførlig tutorial til øredimserne, jeg tror næsten jeg ville kunne finde ud af det, og jeg har ikke syet siden jeg tog symaskinekørekort i folkeren :D

    SvarSlet
  2. Det ku være så hyggeligt, den var ret simpel. Det tog mig kun en halv time. Jeg brugte dog ikke pladevat, men i stedet lærredsvliseline. :) jeg skal i hvert fald ha syet en til mig selv. :)

    SvarSlet
  3. Jeg har printet ekstra skabeloner Sarah ;)

    SvarSlet
  4. Haha! Jeg har bare ikke brug for den? Måske en pung i stedet, hvis den passer i str. til at man kunne have sine hæklenåle i den...

    SvarSlet
  5. du ville endda kunne lave en pung til dine hæklenåle efter samme princip hvis det skulle være :)

    SvarSlet
  6. Du laver sådan nogle fine ting, Emma. Og de stoffer du vælger...Uhm! Det er god stil :) Jeg kunne faktisk godt bruge en mini-lomme-taske til mine høretelefoner - de ligger og svæver frit i tasken. Så jeg snupper nok ideen. Men lige nu er jeg overvældet af ideer, så den må lige stå i kø et stykke tid....

    SvarSlet
  7. Maria: Tusind tak for rosen. Kast dig endelig ud i det. Det tager ikke længe at færdiggøre. Meget tilfredsstillende.
    Jeg glemte at tilføje i indlægget at jeg bruger vlieseline i stedet for pladevat som der står i opskriften.

    SvarSlet