fredag den 21. september 2012

Hue, nu med tilhørende vanter

I sommervarmen strikkede jeg en fin blød og varm hue.

Den er strikket i et mønster der hedder "Dimple stitch" eller "Bubble stitch". Jeg ved ikke om der findes et dansk ord for mønstret, man laver i hvert fald en masse bobler eller fordybninger i strikket. Opskriften faldt jeg over på Purlbee.

Og for knapt så længe siden, havde jeg brug for en mindre overspringshandling fra alle de andre strikkeprojekter der er gang i derhjemme, så nu har jeg fået strikket et par matchende vanter, da der var overskydende garn tilbage.

Der er ikke nogen opskrift på vanterne, da de er strikket ud fra hvad jeg mente passede i størrelse til mine hænder.

Det er i Rugiada Mini garn, der er 100 % super fine merinos uld , og det er så dejlig blødt og varmt. 

Så nu kan det kolde vejr bare komme an. 

3 kommentarer:

  1. Hvor er de fede! Og pænt blæret uden opskrift.

    SvarSlet
  2. Det er enormt fint, det sæt!
    Og boblerne får det til at se vildt tykt og dejligt varmt ud. Mums

    SvarSlet
  3. Tak, jeg er også glad for det, og boblerne gør netop at der er mere luft inde i vanten og så bliver de varmere :)

    Og jeg er bare totalt blæret med det der strik (selvom den ene tommel så er lidt kortere end den anden ;))

    SvarSlet