onsdag den 8. maj 2013

Spindelsvæv og vuggestuen

Jeg har længe gerne ville lave noget nyt til vuggestuen. Jeg havde bestemt mig for at lave 2 puder, men det blev kun til 1. Måske er det nørklegruppens 'curse' når nu Sarah også laver kun når til at lave en ting. Denne pude er primært i lilla og røde farver, da pude nr to skulle dække brun, grøn og blå...
Jeg har også et uskrevet nytårsfortsæt om at få brugt det stof der ligger i mit skab og mine reoler, så det var jo oplagt at starte der. Jeg brugte et mønster jeg havde prøvet på forhånd. Det kan jeg godt anbefale. Man lærer virkelig af sine egne fejl. Jeg har især lært at forstærke alle sømme, så puden forhåbentligt kan klare leg og hoppen i vuggestuen.

Mønstret hedder Spiderweb og det er fantastisk til at få brugt alle de små rester man ikke nænner at smide ud. Jeg har to kasser fyldt med rester og jeg fik brugt 1/2 kasse på denne projekt.
Mønstret består af trekanter man syer sammen til firkanter.

Det lilla var også fra stofskabet. En rest jeg havde købt i Stof2000s restekasse. Da jeg kom for at få mere til bagsiden var denne farve udgået! øv!

Bagsiden blev derfor en anden rest. Brunt babyfløjl med prikker. Forsiden er quiltet så den ikke så nemt falder sammen og den fik også gult tittebånd, fordi jeg elsker gul. Måske er den liiige lovlig farverig og sprælsk, men vuggestuen er ret glad for den... siger de :) Den bor i hvertfald i deres sofa.

Tidligere har jeg også syet en flagranke til vuggestuen af stof fra restekasserne. Det var meningen den skulle pynte i gården til sidste års sommerfest, men den har hængt indenfor lige siden. Jeg må nok hellere sy en ny til dette års fest :)
/Emma

2 kommentarer:

  1. Den vuggestue er altså vældig heldig!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har efterfølgende hørt at de er begejstrede for den :) Hver gang vi henter den lille, er der en pædagog der siger de synes den er fin. Jeg får helt lyst til at lave pude nr 2 :)

      Slet