tirsdag den 23. april 2013

Enlig sprutte søger

Jeg er rigtig dårlig til at få lavet mere end 1 af noget.
Enlig Sprutte M/K

Først var der sokken. Den bestod af ufatteligt mange dobbelte stangmasker, og den tog en krig at lave. Derudover begik jeg så mange fejl undervejs, at jeg ved at når jeg laver nr. 2, bliver jeg nødt til at trevle nr. 1 op igen og starte forfra. For ellers bliver de meget uens. Det giiider jeg ikke, der er derfor gået et år siden jeg blev færdig med med første, i næste uge...

Jeg har lavet 1 halvhandske fra Hovedstads, og den kiksede også så meget, at det samme som før gør sig gældende. Jeg mangler ikke kun 1, jeg mangler faktisk 2. Og det giiider jeg ikke!

Første lange række af kædemasker
Det sidste jeg har færdiggjort var en sprutte til Sprutteindsamlingen, hvor nogle friske blogdamer samler  hæklede blæksprutter ind til neonatalafdelingerne i Danmark. Jeg elsker jo at hækle dyr, så det synes jeg var en fremragende ide. Men. Hold op hvor jeg ikke elsker at hækle i kædemasker. Og det skal man. Meget. Så jeg fik kun lavet 1.

Og nu er jeg igang med en grillhandske. Og da jeg ikke kunne finde en opskrift, tænkte jeg: Jeg laver da bare selv en! Og det gjorde jeg så. Bortset fra, at jeg ikke har skrevet noget som helst ned om hvad jeg har gjort. Jeg aner ikke hvor mange masker jeg startede med, hvor jeg tog ud, hvor jeg lavede hul til tommelfingeren og hvor stort det var osv. Hvilket vil sige, at hvis/når jeg skal lave nr. 2, skal jeg tælle og tælle og tælle. Og det giiider jeg ikke!




1 kommentar:

  1. Sprutten er så sød :) Og den behøver vel teknisk set ingen mage? Der er vel også single-sprutter og enke(mand)-sprutter!

    Grillvanten ligner lidt en elefanthue :) Det er nogle mægtig fine farver, men jeg kan godt forstå at du ikke gider tælle! Jeg glemmer også at skrive ned undervejs i mine frit-fra-hovedet-nørklerier. Jeg tænker altid at det kan jeg da saagtens huske...

    Måske kunne du gå igang med noget der ikke skal være to eller flere af? Det kunne jo være hue, sweater, halstørklæde, sjal, giga sengetæppe, sennepsfarvet/gul kappe i muslingemønster...ahem ;)

    SvarSlet