søndag den 14. april 2013

Trial and error - et hæklet iPhone cover

Min arbejdsmobil er en iPhone, og jeg er lidt træt af den bumper som hører til, men hvis jeg skal have et rigtig cover skal jeg selv betale det. Så jeg tænkte at jeg ville prøve at hækle et, og det burde være muligt at hæklet et uden forside, og med huller til alle knapperne.
Og det er da næsten lykkes, men alligevel ikke.

Bagsiden gik nu meget fint, og let, og der er målt efter telefonen, og så lige en tand mindre, da jeg tænkte den jo skulle sidde ordentlig fast på telefonen.
I gang med bagsiden
Og så lavede jeg en kant hele vejen rundt til at starte med, det er så måske her det er gået galt. Da det endelige produkt er ret slapt i kanten, så der skal nok nogle færre fastmasker til.
Første omgang omkring
Ved anden omgang rundt hæklede jeg luftmasker hvor der skal være huller til knapperne, og fastmasker hvor der ikke skal være hul. Og så en tredje omgang kun med fastmasker.

I gang med tredje omgang af siden

 Og så en fjerde omgang, hvor jeg i hjørnerne hæklede 3 masker sammen, så der kommer et buk ind om telefonen, og resultatet endte så som vist nedenfor. Lidt stor i kanten, men et godt forsøg synes jeg da selv, og et fint eksempel på at ikke alt lykkes.
Men jeg tror stadig det er muligt, så tror det får et forsøg igen på et tidspunkt.
Endeligt resultat, lidt stor i kanten

1 kommentar:

  1. Spændende projekt:-) har du prøve at vaske den? Det kan jo være at den krymper lige præcis så meget du har brug for?

    SvarSlet