lørdag den 11. maj 2013

Morsdagsgave

I anledningen af mors dag har jeg syet en lille pung. Jeg købte stoffet hos Garn-iture for flere år siden, med min mor i tankerne. Jeg fik endda også klippet og riet det meste på pap, men så gik projektet i stå. Og det var ret heldigt fordi den gang havde jeg ikke købt et par håndtag i Japan. De er som sædvanligt købt på Etsy. Den side blive min ruin ;)
Jeg har forsøgt at vende sekskanterne så ingen af striperne går den samme vej. Jeg synes det bliver sådan en fin effekt.
Symønstret til at sy på rammen af håndtaget, fandt jeg i et gammelt Mollie Makes magasin jeg havde liggende. Det passer ikke helt, men efter at have lagt billedet på Instagram, fik jeg god vejledning og et link til næste forsøg. Jeg glæder mig helt til at prøve igen. Igen er jeg glad for at jeg købte en del af de små håndtag.
For-stoffer er et lille stykke jeg har fået af min mor, så jeg synes det var meget passende at det skulle bruges til noget til hende. Hun fik gaven i går, da jeg ikke skal se hende på Mors dag. Hun blev heldigvis glad. Hun fik også en lille toilettaske, hun havde bestilt før jul, men som jeg ikke kunne komme i gang med, da hun ønskede sig en version jeg selv skulle opfinde. Jeg endte med at bruge det mønster jeg bruger til penalhus i en forstørret udgave. Hun er heldigvis tilfreds og det skal allerede bruges i næste uge. Det er syet i bævernylon og foret med voksdug. Igen er farverne blå... er der mon nogen der kan gætte hvad min mors yndlingsfarve er?

/Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar