tirsdag den 14. maj 2013

Fjer

Mit lille fjer-eventyr.

For længe siden købte jeg en masse små stykker stof af 
Karen fra Blueberry Park, men jeg havde svært ved at få dem brugt. De lyserøde og røde stykker blev brugt til dette tæppe. Men så faldt jeg heldigvis over denne tutorial og gik raskt igang med at sy alle resterne sammen til noget der kunne bruges. Det blev ikke så kønt men det gik hurtigt. Jeg satte resterne sammen så de smalle sad sammen og de brede sad sammen. Alt hvad der ikke matchede blev skåret til.
Jeg havde lidt problemer med at finde ud af hvilken farve skaft (Tak Tanja) fjerene skulle have og spurgte derfor om hjælp på instagram. Det er sjovt så hurtigt man kan se hvad der er rigtigt når blot der bliver taget et billede. Skaftet blev hvidt på de fleste og gul på et par stykker, når nu jeg havde skåret stykkerne.
Fjerene er omgivet af tyndt gråt kanvas, det har jeg ikke prøvet at bruge før, men farven matchede så godt jeg tog chancen. Bagsiden er ternet i tyrkis i to farver. Kantebåndet matcher det mørkeblå i fjerene og er Kona midnight blue. Det rammer tæppet ganske fint ind, men er lidt svært at fange på billedet. Det skal nok ses. 
I første omgang havde jeg planer om at sælge tæppet, men da sønnike kastede sin kærlighed over det og kaldte det "mine fjer" hver gang han så det, måtte mit moderhjerte jo overgive sig. Det pynter nu fint på hans tremmeseng. 
Jeg har en fremtidig plan om at quilte alle fjerene med tyrkis tråd, når man quilteramme kommer hjem igen. ( Det haster ikke Anna ;)) 
Det var virkelig sjovt at lave, når man ser bort fra alle de gange jeg måtte presse syninger åbne. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg prøver det her tæppe! 

 
Det vender så den forkerte vej... sådan kan det gå.
/Emma

Ingen kommentarer:

Send en kommentar