onsdag den 13. marts 2013

Vanter til Cecilie

Jeg har opdaget fejlen i min vante-fremgangsmåde. Det drejer sig om at jeg strikker inkonsistent. Nogle gange strammere, andre gange løsere. Måske har det noget at gøre med stress kontra afslappethed? :)

Så nu er ikke blot mine egne vanter blevet forskellige længder, men også Cecilies. Jeg håber det går. Nu må de prøves på Cecilies frøkenfingre og så må vi se om de kan blive godkendt. Jeg synes de er flotte i farven, men jeg er ikke tilfreds med inkonsistensen!


Den med rød top er den stramme sag, og den mere grå-orange er slacker-vanten.

Til at begynde med havde jeg problemer på strømpepinde 2,5 som jeg ellers plejer at bruge uden problemer, men i dette garn, som er Kunstgarn fra Hjertegarn, blev vanten så luftig at den kunne betegnes som see-through og absolut ikke egnet til blæst af nogensomhelst styrke. Dårlig idé til marts-vanter :s

Så jeg hoppede til pind 2,0 i stedet for og alligevel lykkedes det mig altså at strikke for løst på den ene vante. Ak ja.

Vanterne er lavet med ekstra lang håndleds-længde for at undgå at det blæser ind og man skiller ad.

Især Sarah bedes lægge mærke til at disse vanter blev færdige mens det stadig er koldt og ikke behøver over-somre på en hylde et sted. (Nogle gange kommer en snestorm og frostgrader i midten af marts bare meget belejligt...)

Tak for lån af garn Cecilie. Nu må du gerne få det igen.
:)

/Maria

4 kommentarer:

  1. Det er hermed noteret at det i høj grad stadig er vantevejr!

    Og det er bare så flot det garn, hvad hedder det?

    SvarSlet
  2. De er blevet virkelig flotte, det er næsten lige før man selv skulle strikke et par :)

    SvarSlet
  3. Ja, det er noget superfint garn, så bare kom igang! :)
    Det hedder Kunstgarn fra firmaet Hjertegarn, men denne kulør optræder ikke på de farvekort jeg kunne finde.
    http://www.hjertegarn.com/files/manager/farvekort-2012/kunstgarn-2012.jpg

    Og jeg har ikke lige banderolen her...

    Jeg ser nu at det "normalt strikkes på pinde 2,5-3". Så der er altså noget helt off ved min strikkefasthed, for det ville blive noget tyndt sjask for mig på så store pinde.

    SvarSlet
  4. Ih, de er altså bare blevet så fine Maria :) Jeg er helt sikker på at mine drøkenfingre er ligeglade med at der er lidt forskel på dem. Så kan man se at det er rigtig hjemmegjort og det er jo noget af det charmerende :)
    Jeg er også helt vild med garnet. Jeg synes simpelthen det er så flot - og jeg overvejer stadig hvad de resterende nøgler skal bruges til. Jeg tror jeg hælder mest til et sjal.

    SvarSlet