mandag den 11. marts 2013

Nytårsfortsæt - Projekt 2

Så blev jeg færdig med det andet projekt der blev påbegyndt en gang sidste år.

Det er et sjal, strikket i et mønster på 12 rækker der bare gentages i det næsten uendelige, derfor har det taget lidt tid og vilje at få det færdigt - jeg kørte lidt træt i det cirka halvvejs og nu kan jeg det søvne.
Men grundet nytårsfortsættet er det nu færdigt.
Sjal i fuld længde, ca. 120 cm.
Hulmønster
Jeg har strikket det i et bomuldsgarn fra Permin der hedder Bonnie, i farven støvet grøn, det er nogle fine pasteller man kan få garnet i.
Jeg købte garnet inden jeg vidste hvad jeg skulle bruge det til, fordi jeg synes det var lidt noget sjovt noget. Det ser ud til at tråden er vævet sammen af små tråde, og ikke spundet, og det føles meget blødt.
Det har dog skiftet lidt struktur når det er strikket op, og er blevet knapt så blødt som forventet, men stadig et dejligt sjal. Mønstret har jeg fundet på Purlbee her (tilfældigvis)
Sådan ser det ud på

1 kommentar: