onsdag den 2. januar 2013

Tæpper 2012

Jeg syede en del tæpper sidste år. Nu er de fleste givet til de rette personer og jeg kan derfor vise dem frem.  Det stribede blå er en gave til Vidar. Han er en meget sød lille put på to uger. :) Hans mor blev meget glad for gaven og hans tvilling Storm må vente lidt endnu, da hans tæppe volder mig lidt problemer.
Sekskanter og striber
Derudover har jeg i månedsvis syet på et tæppe til mine forældre. Min mor har valgt stof og mønster.
Det blev til plus-tæppet. Bagsiden blev en lækker blød blå fleece, der kan tåle at blive vasket igen og igen.
Jeg lavede kantebånd af det blå stof forrest på billedet. Forsiden fik jeg syet allerede i sommers men det har ligget og ventet på den rigtige farve bagside kom hjem.



Til mine svigerforældre syede jeg et tæppe med cirkler. Det er syet på maskine og tog heller ikke lang tid. Af uransalige årsager sad jeg dog stadig og syede kantebånd weekenden før... Bagsiden er en brun fleece igen. Jeg er ikke så vild med at sy i fleece, men også her blev jeg bedre til det.


Til mig selv... og min familie har jeg syet et tæppe med sekskanter. Det har også været længe undervejs og er syet i hånden. Jeg er ret glad for det selvom det ikke helt passer ind i den lilla sofa. Det har også fået en bagside i fleece. Denne gang petroliumsblå. Farven er ret svær at gengive på billede så jeg opgav. Kantebåndet er også petroliumsblåt og blev syet på i dagene efter jul. Her var jo ingen deadline :)


Sidst men ikke mindst syer jeg stadig på lille Storms tæppe. Det går langsomt fremad men jeg har syet 3/12 nu og det går da fremad. Det går især bedre efter jeg er blevet lidt mere pertentlig og laver større sømrum og stryger undervejs. Jeg overvejer stadig at sy det hele i hånden hvor det godt nok også går langsomt men jeg synes jeg har lidt mere kontrol.

blok C 
Gad vide hvor mange tæpper jeg får syet i 2013? Mit nørkle-nytårs-fortsæt er at få syet noget mere tøj. Dog er de projekter jeg har ideer til alle tæpper eller puder.
/Emma

2 kommentarer:

  1. Imponerende! Jeg ville ønske at jeg også havde tålmodighed til at sy tæpper. Lille Storms tæppe ser meget spændende ud, jeg glæder mig til det færdige resultat.

    SvarSlet
  2. Gitte du har tålmodighed til at sy tøj. Det har jeg ikke endnu :)
    Der kommer snart en opfølgning på Storms tæppe. Der er en fridag forude reserveret til quiltning og kantebånd.

    SvarSlet