tirsdag den 1. januar 2013

iPad + iPhone 5 sleeve

Jeg har kreeret et iPad sleeve/cover her i juhuleferien.

Med elastik, så den ikke ryger ud!
Man starter med 32 luftmasker + 1 ekstra at vende på. Derefter hækler man tilbage i bagsiden af luftmaskekæden, som vist her.

I stedet for at vende når man når enden, hækles der rundt på den anden side af den nu dobbelte luftmaskekæde.

Med dobbelt bomuldsgarn (fra Søstrene Grene, surprice!) og nål 3,5 skulle jeg bruge 51 rækker efter luftmaskekæden og den første række på bagsiden, til at dække en iPad. I dette tilfælde min mors, og hun blev vældig glad.



Elastik føres om på bagsiden for åbning
Oppefra




Efterfølgende kedede mine hænder sig lidt, så jeg lavede også lige et cover til min telefon. 

Princippet er det samme, men med 12 + 1 luftmasker at starte på, og 27 rækker efterfølgende. Denne gang på nål 3,0, men stadig med dobbelt garn. Den er ret stram, så det er ikke nødvendigt med yderligere foranstaltninger til at holde telefonen inde. 

Måske kunne den godt have tålt 28 rækker i stedet for 27, men der var så mange knuder på mit garn at jeg bestemte mig for at den var fin som den var ;)

2 kommentarer:

  1. Hvor er det flotte, og så godt at du selv har lavet opskrifterne :)

    SvarSlet
  2. Jeg kan rigtig godt lide at farven på telefon-coveret changerer på den måde - at det bliver lysere og lysere. Nice :)
    Og til lykke med den nye titel, Frøken Opskrift-konstruktør Sarah ;)

    SvarSlet