lørdag den 30. maj 2015

Syet

Min fætters datter ønskede sig en pose-taske, med inderlomme og så skulle den kunne lukkes med lynlås. Jeg var lidt betænkelig - og det var også ret besværligt, men det gik da.
Stoffet er naturligvis fra ikea - fra mine bunker. Forstoffet er et dynebetræk, der har optrådt i andre projekter hist og her.
Jeg syede den i efteråret og har glemt detaljerne, men kan dog huske at jeg bandede en del over lynlåsen...
Størrelsen er 'A4-mappe'.
Hun ønsker sig også en lille toilettaske der matcher, og den har jeg ikke fået lavet. Og da hun er teenager er hun notorisk doven, så hun får det nok heller ikke gjort selv. Vi må se om og hvornår den dukker frem af bunkerne.






Sidste år havde vi mølangreb - de hapsede et par (købte) alpakasokker! Så vi har det fulde skyts fremme, med øko-mølfælder og lavendelposer. Jeg kan egentlig godt forstå at møllene ikke bør kunne li lugten af lavendel - den er ret skarp i store mængder. Jeg syede disse til at lægge i vores klædeskabe - jeg håber de virker efter hensigten. De var nemme at lave og tog cirka 7 minutter hver, og det mest tidskrævende var at fylde lavendelblomsterne i, selvom teknikken var fin med en pap-tragt.

Sniff-sniff
 Nu vælter der lavendelposer ud af skabet hver gang man skal have et par sokker eller en ulden bluse (hvilket vi dyrker meget - og derfor kan møl være et temmelig dyrt bekendtskab)
Men ... no more! Håber vi :)

Stoffet er fra Stof2000s lille udsalg med bomuldspoplin med 25% rabat.
Den opmærksomme vil straks se at stoffet går igen i boksen nedenfor.


Denne boks indeholder mere end halvdelen af de håndsyede sting jeg har lavet i hele mit liv. Det er en milepæl! Jeg er fuldstændig frygtløs nu. Måske. Indtil Emma foreslår mig at sy et tæppe :D

Der er superkraftig vliseline på flamingostoffet, og så et kraftigt lag uld mellem lagene.
Sidehjørnet er syet i hånden, og ligeså er hele bunden. HELE bunden er syet på i hånden. Crazy.
Jeg prøvede naturligvis at udtænke en måde jeg kunne gøre det på maskine, men der ville ikke være en chance for at det ville blive godt, og det ville fylde alt for meget.
Se, jeg syr skævt når jeg syr i hånden....



Den er rummelig og ligeså pæn indvendig som udvendig.

Men hvad er meningen med den??

Reolen er mere grøn end turkis i virkeligheden
 Nåååhhhh! Selvfølgelig! Det er et custom-designet ønske fra gameren, så der er et sted til controllere og andet dims, så det ikke flyder rundt i en skuffe og heller ikke bliver støvet. Og her står den og er custommade i den custommakede reol der passer til playstation, bluray, spil og dvder.
We are SO homemade!

Jeg har arvet den gamle kindle, men jeg syntes at omslaget var dumt. Jeg kunne ikke enes med det.
Fra min Farmor har jeg arvet noget fantastisk elefantstof.

Det er det trofaste uldstof der er indeni, for det er dejlig blødt for skærmen og 2 mm tykt, så det beskytter godt

Jeg er meget glad for mit elefantcover!



/Maria

Ingen kommentarer:

Send en kommentar