søndag den 17. august 2014

Små projekter til de små

Her i foråret har jeg også fået lavet nogle små projekter, og det gode ved dem er at det går meget hurtigt med at få dem af pinden.
Projekterne her er givet videre til rette ejermand, og derfor kan de godt komme op her, da de var en gave til den lille nye i vores gruppe.

Barselsgaven
Men det hele startede med en top der hedder Barselsgaven fra Tusindfryd Cph.
Den er meget hurtig at strikke, det tog nærmest kun en mindre dags tid. Den er strikket i alpakauld Indicita fra Filcolana.
Det eneste som irriterede ved den var at man skulle samle den i siderne til sidst. Jeg ved ikke rigtig hvorfor, men jeg kan bedre lide at strikke rundt i kroppen, så hvis jeg skal lave den igen, så vil jeg prøve at ændre lidt i opskriften.

Så faldt jeg over et par rigtig fine ballonbukser, i virkeligheden for lang tid siden, i butikken Sommerfuglen fra bogen All You Knit is Love, så dem besluttede jeg mig for at se om de ikke kunne blive fine i Rasmillas Ynglingsgarn i Lilla. Og resultatet er ok, men jeg strikker lidt løst i det garn, var ikke selv 100 % tilfreds, og så er der også en masse vrang i opskriften som ikke gør min strikkefasthed meget bedre. Så næste gang vil jeg nok lave lidt om på snoningerne og sørge for at det meste er retstrik.

Ballonbukser


Derudover strikkede jeg en cardigan, også i Rasmillas Ynglingsgarn, og der igen drillede strikkefastheden for mig, så den blev lidt større end den var tiltænkt.
Cardigan var en stribet en fra Lene Holme Samsøe, som Emma opfordrede lidt til.
Cardigan

Top med får og ribkanter


Da jeg bestilte Barselsgaven, købte jeg også noget ekstra garn i Indicita i en rigtig flot rød/pink. Det besluttede jeg kunne blive et til en top fra All You Knit is Love med ribkanter, og derudover ville jeg gerne lave noget mønster i den. Mønstret blev til får (mønstret har jeg fra en sokkeopskrift der hedder Pias fede får), som blev strikket i resten af det hvide garn jeg havde tilovers fra den første top. Og det er første gang at det er lykkedes mig at strikke med flere farver uden at det er blevet stramt eller helt umuligt at se et mønster. Så det er jeg meget godt tilfreds med, og overvejer at oppe ud i nogle flere projekter med mønster i på et tidspunkt.

Der udover strikkede jeg Fuglemammas omslagsbody og en cardigan med snoninger i alpaka fra Isager (nr. 2), som var en rest jeg havde fra nogle andre projekter. Cardiganen er fra bogen Strikkede Babydrømme, og kan desuden findes på Femina her.



Fuglemammas omslagsbody
Cardigan med snoninger

Men det var de færdige (og afleverede) små projekter herfra. Derudover er jeg i gang med en top til mig selv, og så er der jo en anden af mine venner der venter sig, og hvor jeg også har nogle ting jeg vil strikke, men mere om det senere.

1 kommentar:

  1. Jeg glæder mig helt til det bliver koldt nok til alle de strikkede ting! :)

    SvarSlet