søndag den 29. december 2013

Julegave-nørkle

En forsinket julegave for jeg løb tør for garn! Og i butikken havde de udsolgt af den grønne da vi var derinde i fredags. Suk! Men så er det godt at herren ikke er kritisk med farverne - og mest er krævende mht pasform og funktion :)
Så de der strikkede selv-opfundne hjemmesko-sokker blev altså til hæklede hjemmesko-sokker. Det er lidt nemmere at gøre som man vil undervejs i hækling end i strik. I hvert fald for mig :) Og kanten på den ene blev blå/sort i stedet for grøn/sort.
Made to fit. Så man kan ikke bare bytte om på højre og venstre.

Happy feet :)

Ragg-strømpegarn fra Hjertegarn. Fra Sommerfuglen, men den grønne er jo så altså udsolgt...
Bunden er hæklet i tre tråde garn. Fastmasker i hæl og halve stangmasker og stangmasker til at tage ud til tæer - mest til storetåen.
'Overlæderet' er i to tråde, en af hver farve, og en blanding af de samme masker - så det passer med højde inden indtagninger, og indtagninger ovenpå foden - med videre.
Alt er hæklet med nål 6 - og hæklet meget stramt i forhold til min standard.
Der findes ingen opskrift for jeg har ikke skrevet noget ned. Business as usual.
Jeg synes de er ret lækre og dejlig varme at have på. Bunden af 3 tråde er virkelig tyk og isolerende :)
Hvis jeg skal lave et par til mig selv tror jeg de bliver ensfarvede, og så måske med en anden farve kant. Og der er jo rig mulighed for at lege med hulmønstre i overlæderet :)

/Maria


Ingen kommentarer:

Send en kommentar