torsdag den 5. juni 2014

Babytæppe og opsamling på foråret

Før jul gik jeg i gang med et barnevognstæppe. På det tidspunkt vidste jeg ikke hvad køn barnet var, men tænkte at hvis jeg startede med grøn, så kunne jeg altid tilpasse resten af farverne når jeg fandt ud af det.

Tæppet er fra Lutter Idyls fantastiske hæklebog Lutter Løkker, og jeg tror godt jeg kunne finde på at lave et større tæppe i samme mønster på et tidspunkt, for det er virkelig et dejligt mønster. Og ret nemt, når man først lige har fået styr på det.

Det er hæklet i Peruvian Highland Wool, som fås i mange mange fine farver, og kanten er noget skrigpink islandsk fåreuld jeg købte da vi var på ferie på Island i marts. Det giver sig til gengæld ikke en mm, så kanten er ret stram, og mindre end selve tæppet. Men når det nu skal bruges til at proppe ned om dynen i barnevognen, gør det egentlig ikke så meget.



Dette var til gengæld ikke mit første babyprojekt, det var denne improviserede rangle som Anna var så sød at donere en lille bjælde til. 


Andre småprojekter har bl.a. været endnu en T-rex, nu uden striberne, og 7 små rottemus til en dejlig dames hemmelige æresport.



Jeg kastede mig også ud i et projekt med hæklede sutsko i str. meget små. De er ikke blevet helt vellykkede endnu (og jeg har selvfølgelig ikke lavet to ens, det ville jo ligne mig enormt dårligt ;) )



Jeg har også lavet et par flere ting fra Lutter løkker, f.eks. to gange "Kramme", som jeg gav til vores venners søn.


Og en bidedims som min kusine har fået til hendes søn, der blev født i april. Jeg har ikke et færdigt billede af den dog, her har jeg lavet stropperne, som også kan bruges som suttekæder.


Jeg har dog et billede af selve hækleprocessen..


Og så er jeg endelig nået til at få prøvekørt min symaskine, jeg har gang i bl.a. sengetøj, badelagen og bukser, men det laver jeg et indlæg om når jeg er kommet lidt længere. Nu vil jeg nøjes med at slutte af med et billede af et pindsvin, som er lavet af rester og pure love. Det er efter ide fra bogen Redebygning for begyndere.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar